See you soon! - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu See you soon! - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu

See you soon!

Door: Linda Vink

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 November 2015 | Verenigde Staten, Bozeman

Tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, dus het is tijd voor een update!

Mijn eerste semester is bijna over, het tennisseizoen is net geeindigd en over een dikke maand ga ik alweer naar huis. Ik kan niet wachten om weer eventjes thuis te zien en iedereen weer te zien.

We zijn nu op weg naar Bozeman vanuit Spokane, Washington, waar we ons laatste fall tournament gehad hebben. Dat betekent dat we dit semester geen wedstrijden meer hebben en de trainingen zo goed als over zijn. We gaan van 20 hour practice naar 8 hour practice. Daarnaast kunnen we nog wel vrij tennissen, dus waarschijnlijk zullen we nog steeds veel tennissen om fit te blijven voor het echte seizoen, wat begint in januari.

Het tennissen is pittig geweest, vroeg opstaan, veel trainen, nog steeds last van mijn knie en toch best wel wat aan mijn spel moeten veranderen. Doordat ik dingen aan het veranderen was, waren de resultaten wat minder; wat ik in de trainingen deed, kwam er nog niet helemaal uit in de wedstrijden. Pas tijdens het laatste toernooi, dit weekend, had ik het gevoel dat al het harde werk er eindelijk uit kwam. Eindelijk dat ik goede wedstrijden gespeeld heb en dat het lukte wat de coach van me verwachtte. Maar er is nog veel wat beter kan en beter moet en ik moet nog veel fitter worden. Wat de trainingen ook wel pittig maakte, was dat ik nog steeds last van knie heb, maar dat dat geen reden was om rustig aan te doen, gewoon doorbijten haha. Ik doe nu 5 keer per week rehab om het beter te maken, en begin langzaamaan het idee te krijgen dat het begint te werken, gelukkig.

Verder gaat school prima, de stof is niet heel ingewikkeld, maar het is vooral heel veel. Ik sta voor elk vak een voldoende, dus dat komt hopelijk wel goed. Ik heb ook al mijn vakken voor komend semester gekozen: Nutrition, chemistry, kinesiology, us seminar en enjoyment of music. De eerste drie vakken zijn vakken gericht op mijn major en de laatste twee zijn verplichte core-classes. Dat zijn vakken die iedereen moet nemen. Us seminar is veel lezen en erover praten, niet zo leuk lijkt me, en enjoyment of music, geen idee wat ik daarvan moet verwachten haha.

Afgelopen week was mijn eerste echte Halloween. Leuk om in Downtown te lopen en iedereen, echt iedereen, verkleed te zien. Zelfs honden. Kleine kindjes die langs de deuren gaan voor trick or treat. Ze klopten ook op mijn deur, beetje jammer dat ik geen snoep had, oeps. Over een paar weken is mijn eerste Thanksgiving, dan ga ik met mijn roommate naar haar thuis, ben benieuwd.

Ook al is het af en toe best zwaar, ik heb het enorm naar mijn zin en ben blij dat ik deze kans heb gekregen. Ik zit aan de andere kant van de wereld, maak veel leuke dingen mee, mag elke dag doen wat ik leuk vind, tennissen, en daarnaast krijg ik ook nog een gratis education.

Verder nog wat leuke dingen:
- Thuis is de max wat ik zou rijden voor een toernooi 2 uur, hier is 2 uur niks. We zijn naar Las Vegas gereden, wat 12 uur is. Dit weekend was het toernooi ‘maar’ 6 uur rijden, en het gekke is dat ik het nu ook niet eens veel meer vind.
- Mensen in Bozeman vertrouwen elkaar nog al, mensen laten hun auto’s of huizen open en niemand maakt er misbruik van.
- De standaard vragen die ik krijg als ik zeg dat ik Nederlands ben zijn: ‘Oh cool, are you from Amsterdam?’ of ‘So if you’re Dutch, what language do you speak?’
- Voetgangers zijn hier best heilig, je kan overal oversteken en de auto’s stoppen wel voor je. Meestal ;)
- Winter is begonnen! Afgelopen week is de eerste sneeuw gevallen! Best mooi. Dat betekent ook dat we kunnen skien, dus dat ga ik binnenkort ook maar eens proberen. Er zijn hier twee skigebieden dicht bij, eentje 20 minuten rijden, en de Big Sky, het grootste skigebied in Amerika, is maar een uurtje rijden.


Ik denk dat ik wel weer genoeg gezegd heb, de groeten en ik zie jullie over een maandje!



Ps. Jess, ik weet dat je dit leest: Bedankt voor de mooie bloemen, je bent een lekkerding.



  • 09 November 2015 - 22:00

    Caroline:

    Leuk om weer te horen/lezen van je avonturen. Je klinkt goed en toen ik je even op Skype zag bij pa en ma vond ik dat je er goed en vrolijk uitzag.
    Een maand vliegt om! Fijn dat het wat rustiger kan nu voor je knie maar niet voor je nieuwe input die ging je je net eigen maken....
    Wie weet tot snel. fijne thanksgiving liefs van Niek en Caroline x

  • 09 November 2015 - 22:05

    Yvonne Vink:

    Wouw wouw wouw ! Xx

  • 09 November 2015 - 22:52

    Jolande:

    Leuk deze update! Geniet ervan

  • 10 November 2015 - 07:22

    Laura Van Otten :

    Leuk lin!!! Zet m op! Nog ff volhouden en dan even naar huis.
    Veel suc6 nog! Xxx

  • 10 November 2015 - 21:09

    Marja:

    Wat een leuk verslag!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik heb je dit weekend zien tennissen via Life Stream en heb genoten.
    Tot half december! Xxxxxxxx

  • 11 November 2015 - 10:34

    Irma Van Den Hurk:

    Hoi Linda,

    Wat goed om te lezen dat je het zo fijn hebt in Amerika! Je lijkt al helemaal ingeburgerd en dat in die korte tijd.
    Geniet van alles wat je meemaakt en hopelijk heb je snel geen last meer van je knie, zodat je nóg beter gaat tennissen!

    Groetjes van je oude mentor,

    Irma van den Hurk

  • 26 December 2015 - 23:51

    Koen En Joep:

    Leuk om te lezen, gaat je goed daar!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bozeman

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2016

No 'knee d' to worry

13 Februari 2016

Back in Bozeman

09 November 2015

See you soon!

05 September 2015

Time flies when you're having fun

23 Augustus 2015

First week in Bozeman
Linda

Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in Amerika. Ik ga studeren en college tennis spelen bij Montana State University in Bozeman, MT.

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 5254

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: