Back in Bozeman - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu Back in Bozeman - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu

Back in Bozeman

Door: Linda Vink

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Februari 2016 | Verenigde Staten, Bozeman

Oepssss, laatste verslag dat ik geschreven heb was begin november.. Tijd voor een update! Bereid je voor, het zal een lang verslag worden haha.

First of all, mijn Christmas break had ik in Nederland doorgebracht en het was zo fijn, maar tegelijkertijd ook raar, om weer thuis te zijn. Het was super om alle familie en vrienden weer te zien en weer met iedereen bij te kletsen. Verder kon ik de eerste dag dat ik thuis was bijna geen Nederlands meer praten, ik wilde alles in het Engels zeggen! Ik had ook een beetje last van ontwenningsverschijnselen, want ik wist niet wat ik met zoveel vrije tijd moest doen. Ik had geen training, geen school, helemaal geen verplichtingen , wat totaal het tegenovergestelde is van mijn leven in Bozeman, waar vrije tijd een zeldzaam geval is. Het was wel even lekker om niks te doen;)

Na iets minder dan een maand in Nederland, was het weer tijd om terug te gaan naar Montana en meteen weer vol aan de bak te gaan. Want we hadden meteen weer volle bak training en in de eerste schoolweek hadden we al onze eerste 2 wedstrijden van het seizoen. Het spring seizoen is anders dan de herfst, in de herfst periode speelde we alleen toernooien net zoals in Nederland waar je individueel tegen andere speelt. Nu in het voorjaar speel je als team tegen teams van andere universiteiten. Zo'n wedstrijd bestaat uit 6 singels en 3 dubbels.

Tot nu toe hebben we 5 wedstrijden gespeeld (helaas alle 5 verloren, oeps..), maar ik heb over het algemeen wel lekker gespeeld. Vooral afgelopen weekend, toen we wedstrijden in Texas hadden. Texas ligt nogal een eindje van Montana vandaan, dus pakten we maar even het vliegtuig;) We speelden tegen 3 verschillende universiteiten, de eerste dag hadden de coach en ik besloten dat ik niet singelde vanwege mijn knie, maar de andere 2 dagen had ik wel gesingeld en allebei de wedstrijden gewonnen! Het waren goede wedstrijden en was wel blij dat ik mezelf een beetje heb kunnen bewijzen tegenover de coach. Want ik had het gevoel dat ik nog niet echt mijn beste tennis had gespeeld afgelopen seizoen.

De reden dat ik niet speelde vanwege mijn knie, is omdat ik een scheur in mijn patellapees heb. Na ongeveer al alles geprobeerd te hebben om mijn knie beter te krijgen en niks hielp, besloot de dokter om een MRI te maken, waaruit bleek dat er scheur in de pees zit. Deze herstelt zich niet vanzelf en kan alleen met een operatie verholpen worden. Deze operatie krijg ik waarschijnlijk aan het eind van dit tennisseizoen. Ik kan nu over het algemeen wel tennissen, alleen altijd met pijn. Sommige dagen is de pijn meer zeurend en kan ik gewoon alles, maar sommige dagen voelt het alsof er iemand met een mes in je knie loopt te steken, wat iets minder prettig is. Maar ik wil graag spelen dit seizoen en de dokter zei ook dat het kon, dus nog even doorbijten en dan hopelijk aan het eind van het seizoen een goede operatie en herstel.

Na het weekend in Texas vond de coach dat de trainingen nog wel wat zwaarder konden dan dat ze al waren en om ons nog wat meer druk op te leggen. Voor elke bal die we misten moesten we een rondje rennen en voor elke game die we verloren moesten we een suicide rennen. Was zwaar en af en toe frustrerend maar wel goed voor ons.

Genoeg over tennis, ik ga ook nog af en toe naar school. Dit semester heb ik 5 vakken; nutrition, foundation of exercise science, chemistry, enjoyment of music en us seminar. De eerste drie vakken zijn vakken voor mijn major en de andere twee zijn 'core classes', dat zijn basisvakken waar iedereen een bepaalt aantal van moet doen. Tot nu gaat het allemaal prima, de stof is niet te moeilijk maar vooral heel veel.

De kleine hoeveelheid vrije tijd die ik hierna nog over heb gebruik ik om sociale dingen te doen of om te slapen. Vooral dat slapen is wel leuk;) Bozeman is echt een ski town, veel mensen gaan even tussen de lessen door skieen. Helaas heeft de coach me nu verboden te skieen vanwege mijn knieen, hopelijk kan ik het volgend jaar wel gewoon doen!

Ik was er eerst nog niet helemaal uit of ik 1 of 4 jaar wilde blijven, maar ik heb nu besloten om de gehele 4 jaar hier te doen en mijn studie hier af te maken! Ik heb het enorm naar mijn zin en zit in een van de mooiste staten van Amerika en ik wil nog meer tijd hebben om te reizen en alles hier te zien.

Sorry voor het lange verslag, maar ik had jullie gewaarschuwd! Mochten jullie het leuk vinden om mijn tennisresultaten te volgen, hier is een link naar onze pagina: http://msubobcats.com/index.aspx?path=wten


  • 13 Februari 2016 - 09:16

    Yvonne Vink:

    Nou Linda, jouw verhalen zijn echt niet te lang. Heerlijk om te lezen en je belevenissen te volgen. Groetjes uit Gestel

  • 13 Februari 2016 - 10:48

    Caroline:

    Hoi Linda! leuk om weer te lezen hoe het gaat. Houd nog even vol. Wat een besluit heb je genomen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt dat je 'bij getekend' hebt. Er is zeker veel te zien, geniet er van. Lekker gevoel dat je de studie aankan. Veel succes met alles. Go girl! Enjoy! x

  • 13 Februari 2016 - 19:50

    Marja:

    Ha Linda. Wat een mooi verslag!!!!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! We volgen je via Marloes!!! Tot in mei. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bozeman

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2016

No 'knee d' to worry

13 Februari 2016

Back in Bozeman

09 November 2015

See you soon!

05 September 2015

Time flies when you're having fun

23 Augustus 2015

First week in Bozeman
Linda

Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in Amerika. Ik ga studeren en college tennis spelen bij Montana State University in Bozeman, MT.

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 5255

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: