Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Linda Vink

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 September 2015 | Verenigde Staten, Bozeman

Hello everybody,
Time flies when you’re having fun! Dat is hier zeker het geval, ik ben hier nu al weer drie weken. En sorry pap en mam, maar ik heb nog geen heimwee, nog niet eens tijd gehad om heimwee te hebben. Ik heb enorm drukke dagen hier, dat ben ik niet gewend na drie maanden zomervakantie gehad te hebben.

De eerste officiële trainingen zijn deze week begonnen. Deze week hebben we alleen nog maar krachttraining gehad, geen tennistraining. En die krachttraining was best pittig. De dagen na de eerste krachttraining kon ik de trap amper opkomen door de spierpijn (best jammer dat ik dan op de derde verdieping woon en steeds de trap moest gebruiken). De tweede krachttraining waren mijn armen en buik aan de beurt en die voel ik nu ook bij ongeveer elke beweging. Naast kracht wordt er ook veel aandacht besteed aan rekken en lenigheid, dus dat is goed voor me. Het leuke aan de krachttraining vind ik is dat het met het hele team is, dus als je het even zwaar hebt schreeuw je team je er wel doorheen.

Naast krachttraining moet ik ook twee keer in de week naar fysio, om mijn knieën en heupen sterker te maken. De fysio had een movement test bij me gedaan en ze zei dat mijn heupen ‘pretty bad’ waren en dat dat ook de oorzaak van mijn knieprobleem was. Ik heb nu een hoop oefeningen gekregen die ik thuis moet doen. (Ik heb het nog niet druk genoeg hoor)

Volgende week beginnen ook de officiele tennistrainingen. We trainen rond 18 uur in de week, 6 dagen in de week. Zondag is onze rustdag, als we geen wedstrijden hebben in ieder geval. We maken vooral veel uren op de baan, daarnaast hebben we drie keer in de week conditietraining en drie keer in de week krachttraining. De student-athletes hebben een eigen gescheiden gym van de overige studenten, dus we hebben mooi een ruimte voor onszelf.

Verder moet ik natuurlijk de Nederlandse eer hoog houden, dus heb ik een fiets gekocht. Op een verlaten terrein waren een paar honderd oude versleten fietsen die werden geveild. Ik had mijn fiets voor 10 dollar gewonnen, kwam er daarna alleen achter dat ie nog een slot en nieuwe banden moest hebben. Maar het kan altijd erger, een teammate had perongeluk twee fietsen gewonnen van beide 1 dollar. Maar ik ben blij dat ik nu een fiets heb, hoef ik niet meer overal naartoe te lopen.

Afgelopen donderdag was de Gold Rush, dat is de eerste football wedstrijd van het seizoen. Echt gek om te merken hoe erg dat hier leeft. De kaartjes waren binnen 2 uur uitverkocht, op de dag zelf zag je overal mensen met gele (goude) tshirts rondlopen en de football players aten ongeveer de hele dining hall leeg. De wedstrijd zelf was vet om te zien, ik snapte er eerlijk gezegd niet zoveel van, na elke tackel werd het spel stil gelegd. Maar ik wist de grote lijnen van het spel haha. Het zou niks voor mij zijn, de spelers zijn zo lomp. Zie hier een van de meest lompe acties; http://www.cbssports.com/collegefootball/eye-on-college-football/25289990

Ik ben ook af en toe nog naar school geweest (maar dat is niet zo belangrijk ;p ). Nee, zoals onze coach zegt; eerst school, daarna tennis. Mijn major is exercise science en als het goed moet ik deze studie in 4 jaar afronden. Het eerste semester heb ik 4 vakken; writing (verschrikkelijk, maar verplicht), match, chemistry en psychology. Als ik deze vakken allemaal afrond, kan ik komend semester nieuwe vakken kiezen. Tot nu toe gaan de lessen wel goed, wiskunde begon heel laag qua niveau, maar was voor mij wel fijn om aan alle engelse termen en aan de notatie te wennen, want die is hier opeens ook heel anders. Scheikunde vind ik serieus best interessant (wie had dat gedacht), en psychologie vind ik ook heel leuk. Schrijven vind ik echt drie keer niks, mag de leraar niet zo en moet de meest stomme papers schrijven. Zo moest ik bijvoorbeeld het begrip ‘writing’ uitleggen en moest ik mijn weg naar literair schrijven beschrijven. Die weg is vrij kort, want ik heb nog nooit literair kunnen schrijven.

Verder heb ik nu een extra lang weekend, want maandag is Labor day, dus hebben we vrij! Volgend weekend hebben we ons eerste toernooi in Washington, ben benieuwd hoe het zal gaan! Heb er in ieder geval veel zin in. I’ll keep you posted!

  • 05 September 2015 - 08:43

    Yvonne Vink:

    Linda, wat ik vind ik het fantastisch om je verhalen te lezen ! Je schrijft het zo dat ik het gewoon voor me zie hoe je bv de trap op strompelt. Fijn dat je tijd hebt om een up date te schrijven. Lieve groetjes. En veel plezier met het maken van Herinneringen.

  • 05 September 2015 - 09:25

    Marloes :

    Weer mooi geschreven Lin!
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en via skype hebben we gelukkig veel contact. ❤️❤️❤️

  • 05 September 2015 - 09:48

    Caroline:

    Grappig dat je schrijft 'oefeningen voor thuis'. Fijn dat je je zo thuis voelt. Het klinkt allemaal goed. Mooi dat nu duidelijk is waar je knieprobleem vandaan komt. Oefenen!! Veel succes met je eerste toernooi. go girl! Liefs x

  • 05 September 2015 - 10:52

    Sonja Smulders:

    Heb genoten van jouw verslag.Goed dat je ook naar college moet,haha.Veel succes en plezier op jouw toernooi in Washington.

  • 05 September 2015 - 10:53

    Marja:

    Linda heel veel succes, het klinkt allemaal geweldig!

  • 05 September 2015 - 17:40

    Roos Essink :

    Match instead of math. Toch eerst tennis, dan school? Een dergelijke (onbewuste) focus op de sport zal je coach vast niet betreuren ;) Probeer dit maar eens uit te leggen aan de hand van de psychologische semantic networks en priming ;p Wat een prachtige kans om je studenten(-atleten)tijd zo door te mogen brengen, enjoy! Veel succes en vooral plezier gewenst, Roos (je-weet-wel, van Beekvliet)

  • 07 September 2015 - 15:00

    Jeanne Vermeulen:

    Hoi Linda,
    Jeetje wat een verslag en dat dan nog zo mooi uitgewerkt met je drukken schema. Heel fijn om te lezen is dat je het goed naar je zin hebt en er toch ook vakken zijn die je leuk vindt. Aan de foto's te zien heb je een leuk team oftewel meiden om je heen, ziet er in ieder geval gezellig uit. Heel veel succes in Washington. Je kon al zo hard slaan, laat staan nu met al die krachttrainingen. In ieder geval geniet ervan en tot gauw weer. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bozeman

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2016

No 'knee d' to worry

13 Februari 2016

Back in Bozeman

09 November 2015

See you soon!

05 September 2015

Time flies when you're having fun

23 Augustus 2015

First week in Bozeman
Linda

Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in Amerika. Ik ga studeren en college tennis spelen bij Montana State University in Bozeman, MT.

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 5263

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: