First week in Bozeman - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu First week in Bozeman - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Linda Vink - WaarBenJij.nu

First week in Bozeman

Door: Linda Vink

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Bozeman

Ik zit hier nu al weer een week in Bozeman en de tijd vliegt! Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes die jullie gestuurd hebben, leuk om te zien!

Vorige week zaterdag om 7 uur s'ochtends vertrok ik samen met mijn ouders en zussen naar Schiphol. Na het inchecken was het tijd om afscheid te nemen en we hebben het niet droog gehouden (dat kwam door jou mam, jij begon ;) ) Eenmaal door de douane heen moest ik 2 uur wachten op mijn 9 uur durende vlucht naar Chicago. Op Chicago mocht ik weer 6 uur wachten. Nu had ik in ieder geval genoeg tijd om uit ze zoeken waar ik moest zijn, want dat was voor mij nogal een opgave. Het vliegveld was enorm. na 6 uur mocht ik eindelijk op mijn vlucht naar Bozeman. Ik werd daar opgehaald door twee teammates en eenmaal in het appartement was ik meteen gaan slapen. Reizen kan best vermoeiend zijn ;)

Ik ben nu een week in Bozeman en ik begin me al aardig thuis te voelen. De campus en de omgeving is heel mooi. We zitten tussen de bergen dus het uitzicht is heel mooi. Het enige jammere is dat ik vandaag pas voor het eerst de bergen echt goed heb kunnen zien. De lucht is hier heel slecht door de vele bosbranden in de omgeving en daardoor waren de bergen helemaal niet te zien. Vandaag was het al iets beter gelukkig.

Zondag was mijn eerste echte dag in Bozeman. Laura, de enige andere Dutchie hier, had me een rondleiding over campus gegeven en s'avonds waren we wat wezen eten met een paar teammates.

Van maandag tot vrijdag heb ik orientation gehad. Normaal gesproken is het maar 3 dagen, maar voor international students is het langer. Het was nogal saai, ik heb ongeveer 5 keer gehoord dat ik vriendelijk moet zijn, deuren open moet houden voor anderen en beleefd tegen de professors moet zijn. Thanks for the info, maar ik heb niks nieuws gehoord. Verder wel veel leuke nieuwe mensen ontmoet, dus het was toch ergens goed voor haha.

Maandag ging ik voor het eerst tennissen en dat was niet echt een succes. Omdat we hier nogal hoog zitten, stuiteren de ballen heel hoog en vliegen ze ook meer van je racket af. De eerste paar ballen die ik sloeg kwamen ongeveer in het hek terecht. Zal vast een goede eerste indruk geweest zijn haha. Ook was ik veel sneller moe, dit komt ook door de hoogte en door de slechte luchtkwaliteit nu. En waarschijnlijk ook omdat ik nog niet helemaal gewend was aan mijn jetlag haha. Ik begin nu gelukkig wel gewend aan te raken aan de hoogte, ik heb nog maar af en toe een bal die het hek in vliegt.

Woensdag kwam mijn roommate Ali aan, eindelijk kon ik haar ontmoeten. Ik weet dat ze mijn blogs in google translate gooit dus; Ali, je bent goedgekeurd als roommate en we hebben zowieso de leukst versierde deur. ;)
Vandaag zijn we wezen shoppen voor onze kamer en het begint nu al wat gezelliger te worden, foto's volgen!

Ook heb ik onze nieuwe coach ontmoet, eerste indruk was goed dus ben benieuwd! Het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren voor de officiele trainingen beginnen, dus nu tennissen we alleen nog maar vrij. Als de trainingen beginnen zal het wel pittig worden, we trainen ongeveer 3 uur op een dag! Ik heb allerlei testen moeten doen en pas als die goedgekeurd zijn, wordt ik vrijgegeven om te trainen en te fitnessen.

Verder ben ik naar downtown Bozeman geweest (het centrum), heb ik mijn eerste houseparty gehad, heb ik mijn eerste maaltijden in de dining halls gehad. Ik snap nu wel het probleem met overgewicht, je kan op elk moment van de dag onbeperkt donuts, taart, pizza, friet, noem het maar op krijgen. Gelukkig zijn er ook gewoon gezonde keuzes.

Morgen ga ik hiken en maandag heb ik mijn eerste lessen. Ik heb het nu al mega druk, dus vraag me af hoe t zal zijn als lessen en trainingen ook zijn begonnen haha. Ik zal proberen snel weer iets van me te laten horen!

See ya!

ps. Mochten mensen mijn adres willen weten:

Linda Vink
100 Hannon Hall Rm 313,
Bozeman, MT, 59715-5176
USA




  • 23 Augustus 2015 - 08:30

    Yvonne Vink:

    FANTASTISCH !!!! Heerlijk om je te verhalen te horen.

  • 23 Augustus 2015 - 09:00

    Marloes Vink:

    Ik ben blij dat de eerste indrukken zo goed zijn Lin!

  • 23 Augustus 2015 - 09:20

    Caroline:

    Super! Bedankt voor je update! Fijn dat je roommate is goedgekeurd ;) enne....... vriendelijk zijn tegen iedereen hè. liefs

  • 23 Augustus 2015 - 12:41

    Margot:

    Zo te horen zit jij daar prima op je plek =) Zet 'm op! En misschien een beetje een rare vraag, hoor, maar: wat studeer je daar nu eigenlijk? =P Heb je dat al moeten kiezen of kies je later pas waarin je gaat 'majoren'? Of ben je er eigenlijk gewoon voor de tennis en die studie is een leuk extraatje? ; ) Ga vooral lekker veel plezier hebben, genieten van alle leuke mensen om je heen en er een paar onvergetelijke jaren van maken! Kun jij ; )

  • 23 Augustus 2015 - 14:26

    Mieke. En John :

    Hai Linda

    Leuk verslag heb je geschreven over je eerste dagen in Amerika zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd . Heel veel succes daar en veel plezier natuurlijk .

    Groetjes John en Mieke

  • 23 Augustus 2015 - 21:48

    Nanda:

    Mooi Linda! Zet 'm op!

  • 25 Augustus 2015 - 16:40

    Marion Dekkers:

    Hoi Linda, leuk om zo te horen dat het goed gaat met je. En omdat jullie allemaal uitgevlogen zijn mis ik nu al al die gezellige verhalen, dus via deze weg krijg ik ze toch, thanks my dear, good luck!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bozeman

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2016

No 'knee d' to worry

13 Februari 2016

Back in Bozeman

09 November 2015

See you soon!

05 September 2015

Time flies when you're having fun

23 Augustus 2015

First week in Bozeman
Linda

Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in Amerika. Ik ga studeren en college tennis spelen bij Montana State University in Bozeman, MT.

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 5260

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: